Zielony groszek na szybko

Zielony groszek na szybko jest idealny jako kolacja lub dodatek do obiadu.
Pamiętaj, że tradycyjna medycyna chińska zabrania pożywienia:
  1. mrożonego
  2. puszkowanego
  3. z kuchenki mikrofalowej
Ja stosuję czasem produkty mrożone i puszkowane. Kuchenki mikrofalowej nie  posiadam.
Dlaczego te 3 punkty są zabronione? Otóż modyfikują naturalne właściwości pokarmów, zmieniają ich komórki a dodatkowo są wzmacniane mnóstwem chemii czyli ulepszaczy. Szczegóły opiszę później.

Składniki:
(sł) mała puszka groszku konserwowanego
(o) 1 łyżeczka musztardy
(sn) algi nori lub inne
(k) natka pietruszki
(g) łyżeczka kurkumy, szczypta tymianku

Receptura:
(sł) rozgrzać patelnię teflonową, wlać groszek wraz z zalewą
(o) dodać łyżeczkę musztardy
(sn) dodać szczyptę rozdrobionych alg nori
(k) posypać natką pietruszki - można zamiennie użyć koperku
(g) doprawić łyżeczką kurkumy i szczyptą tymianku
dusić aż do odparowania zalewy

Kawa na dzień dobry

Kawa pita we właściwych proporcjach czyli do 2-3 filiżanek dziennie (zwróć uwagę na słowo filiżanka a nie kubek - choć ja mam mały kociołek :) ) bardzo pozytywnie wpływa na funkcjonowanie organizmu.
Przede wszystkim wzmacnia nerki a także oczyszcza jelita. Pij ją jednak zawsze na pusty żołądek. Pamiętaj jednak, że piszę tutaj o kawie gotowanej a nie parzonej. Zapamiętaj też, że właściwości takie ma kawa bez żadnych mlecznych dodatków. Mleko co prawda neutralizuje wpływ kawy na próchnicę ale w medycynie chińskiej jest odradzane bo większość ludzi jest na nie uczulona, bo jest przeznaczone dla cieląt bo kto dziś znajdzie krowę która daje czyste bio mleko. Jeżeli znajdziesz takie to możesz je pić no ale chyba musiałbyś wyjechać do Tybetu :)
Pamiętaj, że kawa w nadmiarze silnie zakwasza organizm i źle wpływa na wątrobę a więc pij ją z umiarem. Nadmiar kawy uszkadza też jelito grube. Zanikają naturalne włoski służące do przepychania pozostałości a i organizm przyzwyczaja się do sztucznego wspomagania wydalania.
A i pamiętaj o tych plantacjach, na których wyzyskuje się ludzi płacąc im marne wynagrodzenia podczas gdy producenci kawy bogacą swoje kieszenie.
Swoją drogą warto byłoby poszukać informacji o takich plantacjach w których panują godne warunki życia.

Ale wracając do receptury na poranną kawę:
(g) zagotuj wodę, wsyp 2 łyżeczki kawy
(sł) zawsze dodaj odrobinę miodu, nawet jeżeli preferujesz gorzką kawę - dodaj miodu choćby na końcu noża
gotuj ok 5 minut

Przepisów dotyczących kawy planuję więcej bo bardzo ją lubię :)
Kawa z ekspresu czy też parzona tradycyjną polską metodą czyli po turecku nie ma właściwości zdrowotnych. Jeżeli musisz wypić kawę a nie masz możliwości ugotowania jej to wypij kawę z ekspresu.
Uwielbiam kawę z ekspresu ale tak się rozsmakowałam w kawie gotowanej, że traktuję teraz ekspres jako maszynę zawalającą miejsce w kuchni, a mam kuchnię naprawdę mikroskopijną...



Herbatka miętowo-imbirowa

(g) zagotuj wodę
(o) dodaj pokrojony korzeń świeżego imbiru wielkości 1/2 kciuka oraz 1 łyżeczkę mięty

Jeżeli słodzisz i nie wyobrażasz sobie życia bez słodzenia możesz dodać łyżkę/łyżeczkę miodu. Pamiętaj żeby dodać miód tuż po zagotowaniu wody. Możesz zastąpić miód korzeniem lukrecji (1 łyżeczka) lub suszem z zielonej stewii (1/2 łyżeczki). Wówczas receptura wygląda jak poniżej:
(g) zagotuj wodę
(sł) łyżka miodu lub łyżeczka lukrecji lub 1/2 łyżeczki suszu zielonej stewii
(o) dodaj pokrojony korzeń świeżego imbiru wielkości 1/2 kciuka oraz 1 łyżeczkę mięty

Gotuj ok 30 min

UWAGA! Pamiętaj, że żaden ze smaków nie powinien dominować zatem nie możesz dodać wszystkich 3 słodkich składników!

Herbatka miodowo-imbirowa

(g) zagotuj wodę
(sł) dodaj łyżkę miodu
(o) dodaj pokrojony korzeń świeżego imbiru wielkości 1/2 kciuka

Gotuj ok 30 min

Mój przysmak - kasza jaglana z marchewką

Składniki:
(k) sok z cytryny, natka pietruszki
(g) kurkuma, tymianek
(sł) kasza jaglana, 2 x marchew, opcjonalnie olej z pestek winogron, koper włoski
(o) 1 cebula, 3 ząbki czosnku, suszony imbir, pieprz czarny
(sn) sól

Receptura

Przygotowanie kaszy takie samo dla I jak i II opcji
  • nagrzej patelnię teflonową, 
  • wsyp odpowiednią ilość kaszy (dla 2-3 osób szklanka będzie duża), 
  • upraż przez 3-5 minut, 
  • zalej wrzątkiem, 
  • opłucz pod zimną bieżącą wodą, 
  • ponownie wsyp na patelnię i zalej wrzącą wodą w proporcjach: 3 porcje wody na 1 porcję kaszy, 
  • gotuj pod przykryciem aż do wyparowania wody, 
  • po wyparowaniu zdejmij z ognia i pozostaw pod przykryciem na co najmniej10 minut

I opcja dietetyczna:

(g) zagotuj wodę
(sł) dodaj szczyptę kopru włoskiego
(o) dodaj pokrojoną cebulę i przeciśnięty przez prasę czosnek
(sn) dosól do smaku
(k) dodaj łyżeczkę soku z cytryny

(g) dodaj łyżeczkę kurkumy, szczyptę tymianku
(sł) dodaj pokrojoną marchewkę
(o) dodaj 1/2 łyżeczki suszonego imbiru, delikatnie dopieprz
(sn) odrobinę dosól
(k) wsyp posiekaną pietruszkę - ja sypię dużo bo lubię :)
duś przez ok 20 minut do zmięknięcia marchewki

Przed podaniem wymieszaj kaszę z warzywami. Pycha! Naturalna słodycz :)

II opcja z olejem - tę wolę bo lubię duszoną cebulę ale powinnam przygotowywać tę I :)

(sł) nagrzej patelnię i wlej olej z pestek winogron
(o) podduś cebulę aż się zeszkli następnie dodaj pokrojony w plasterki czosnek
(sn) dosól do smaku
(k) dodaj łyżeczkę soku z cytryny
(g) dodaj łyżeczkę kurkumy,

(sł) dodaj pokrojoną marchewkę
(o) dodaj 1/2 łyżeczki suszonego imbiru, delikatnie dopieprz
(sn) odrobinę dosól
(k) wsyp posiekaną pietruszkę - ja sypię dużo bo lubię :)
(g) dodaj ponownie szczyptę tymianku.
duś przez ok 20 minut do zmięknięcia marchewki

Przed podaniem wymieszaj kaszę z warzywami. Pycha! Naturalna słodycz :)

Omlet z oscypkiem

Składniki:
(k) osypek
(g) tymianek
(sł) 2 jajka, masło
(o) imbir, pieprz
(sn) sól

Receptura 1 DLA MNIE :)
(k) rozgrzej patelnię teflonową i podduś do miękkości pokrojony w plastry oscypek
(g) dopraw każdy kawałek odrobiną tymianku
(sł) wbij na oscypek 2 jajka
(o) oprósz imbirem i pieprzem
(sn) delikatnie dosól

Receptura 2 DLA MOJEGO MĘŻA :)
(sł) rozgrzej patelnię teflonową, rozpuść masło
(sł) ubij w misce jajka i wlej na patelnię, w trakcie smażenia podnoś delikatnie boki żeby omlet ładnie wyrósł
(o) smażąc omlet dopraw odrobiną imbiru i pieprzu
(sn) oraz soli
(k) Po usmażeniu omletu dodaj podduszony wcześniej oscypek
(g) oprósz delikatnie tymiankiem

Sałatka z fasoli mung i orzechów włoskich

Składniki:
(g) prażone orzechy włoskie UWAGA! orzechy są (sł) jednak wszystkie produkty prażone należą do (g)
(sł) fasola mung
(o) imbir, pieprz
(sn) sól
(k) sok z 1/2 cytryny

Receptura:
  • Zalej czystą wodą na noc fasolę mung (sł)
  • Następnego dnia ugotuj fasolę mung tak jak poniżej:
    1. (g) zagotuj wodę
    2. (sł) wsyp fasolę mung (możesz wlać z zalewą w której fasola moczyła się przez noc)
    3. (o) dodaj szczyptę imbiru
    4. (sn) dosól delikatnie
    5. (k) dodaj łyżeczkę soku z cytryny. Razem gotuj ok. 45 minut

  • połam orzechy włoskie, następnie upraż je na rozgrzanej patelni teflonowej. UWAGA! Prażysz po to by zabić pasożyty w orzechach
  1. (sł) wsyp ostudzoną i odcedzoną fasolę mung do miski
  2. (o) dodaj 1/2 łyżeczki imbiru i dopieprz do smaku
  3. (sn) dosól do smaku
  4. (k) wlej pozostałą część soku z cytryny
  5. (g) dodaj ostudzone prażone orzechy
UWAGA! Sok z cytryny zapobiega wzdęciom po strączkowych :)