Łuszczyca


Po raz kolejny nawiedziła mnie stara koleżanka. Tym razem łaskawie obeszła się z twarzą. Nogi natomiast nie wyglądają najlepiej. Jak tylko skończę moją mieszankę ziołową  na oczyszczenie organizmu ze śluzu powrócę do mieszanki na łuszczycę. Mieszankę ziół znalazłam w zeszłym roku (2009r.) na stronie Naturalne leczenie łuszczycy. Sprawdziłam i śmiało mogę polecać. Co prawda łuszczyca na łokciach została ale zmiany na twarzy cofnęły się. W ogóle uważam, że jest to świetne opracowanie więc polecam szczegółowej lekturze.
Mieszanki ziół do stosowania przy łuszczycy znajdziecie tu
Paul Pitchford twierdzi, że choroby skóry są ściśle powiązane z płucami a dochodzi do nich z powodu zaburzeń funkcji oczyszczania krwi. I coś w tym jest. Dziś na wizycie u dermatologa dostałam "poradnik dla chorego na łuszczycę", taki mały zeszycik niewiele wnoszący ale... okazuje się, że osoby chore na łuszczycę są zagrożone miażdżycą a moja mama ma bardzo poważną oraz cukrzycą typu II. Zatem tradycyjna medycyna potwierdza również, rolę układu limfatycznego. Po prostu trzeba o niego zadbać.

Co wyzwala łuszczycę
  • wszelkie infekcje, szczególnie górnych dróg oddechowych. Ja walczę z przewlekłym zapaleniem zatok.
  • rany, zadrapania, złamania itp.
  • długotrwały ucisk np. zbyt obcisłe ubranie. Ciekawe co z rajstopami antyżylakowymi?
  • inne choroby skóry,
  • leki i stres,
  • używki takie jak kawa i papierosy,
  • dieta wysokobiałkowa np. Dukana, którą stosowałam przez jakiś czas,
  • zaburzenia metaboliczne, stąd większość mieszanek ziołowych ma działanie lekko przeczyszczające.
DIETA
Oprócz ziół, które znajdziecie tu należy zmienić dietę. 
Należy całkowicie wykluczyć wieprzowinę, mleko i tłuszcze pochodzenia zwierzęcego. Uważajcie również na gluten i skrobię. Dieta powinna być lekkostrawna, uważajcie na ostry, bez alkoholu i kawy. Godne polecenia są natomiast ryby. Należy jeść produkty bogate w chlorofil, dobry olej roślinny np. lniany oraz kwasy tłuszczowe Omega-3. Zwróć uwagę na odpowiednia ilość błonnika. Posiłki powinny być zawsze ciepłe. Należy unikać surowego, kwaśnego i zimnego bo takie pożywienie utrudnia krążenie.


CO WZMACNIAĆ W TRAKCIE WYSYPU:
  • krew,
  • nerki,
  • wątrobę,
  • żołądek,
  • śledzionę i trzustkę, 
  • płuca.


Zewnętrznie na zmiany łuszczycowe Paul Pitchford str 503 poleca:
  • obmywanie wodą morską lub wywarem z korzenia kolcowoju,
  • nacierać olejem czosnkowym lub z orzechów włoskich, ja polecam olej lniany a z kosmetyków świetnie działa połączenie jakiegoś lekkiego balsamu do ciała z kilkoma kroplami olejku lawendowego, 
  • kąpiele w wodzie mineralnej lub morskiej.
Wskazany jest regularny wysiłek fizyczny, szczególnie siłowy.

Linki powiązane:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz