JAK PRZYGOTOWAĆ: wołowina


Marynata do wołowiny
(sł) dokładnie myjemy wołowinę i wkładamy do miseczki wysokiej a wąskiej tak żeby płyn, którego dolejemy zakrył cały kawałek mięsa, posypujemy 1 łyżeczką kminku
(o) dodajemy 4 plastry świeżego imbiru i świeżego czarnego pieprzu
(sn) dodajemy 1 łyżkę soli morskiej, 
(k) dodać liście rzepy (zamiast rzepy można dodać świeży koperek lub pietruszkę. Dodałam liście rzepy bo mam ich dużo a zjeść ich nie zjem)
(g) zalać alkoholem, ja zalałam wódką. Można zalać wytrawnym winem lub spirytusem
wstawiamy do lodówki na noc



Gotowanie wołowiny


(g) zagotować wodę, dodać 1 łyżeczkę tymianku
(sł) włożyć oczyszczoną z marynaty wołowinę (najlepiej odsączyć mięso na sitku a ręką zdjąć liście)
(o) dodać 6 ząbków czosnku: razem z łupiną, przed wrzuceniem czosnek najlepiej rozbić młotkiem do kotletów
(sn) dodajemy 1 łyżkę soli morskiej,
(k) dodać liście rzepy (zamiast rzepy można dodać świeży koperek lub pietruszkę. Dodałam liście rzepy bo mam ich dużo a zjeść ich nie zjem)
gotuj ok 3 godzin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz