Wzdęcia

Wzdęcia mogą być objawem:
  1. zastoju wątroby i pojawienia się osadów w pęcherzyku żółciowym. Tutaj znajdziecie przepis w jaki sposób temu przeciwdziałać.
  2. pasożytów - przypominam o Programie oczyszczania z pasożytów
Przyczyny wzdęć:
  • nadmierne połykanie powietrza w trakcie posiłku czyli jedzenie zbyt szybko,
  • nadmiar soli przy jednoczesnym niedoborze wody w organizmie,
  • stres, który powoduje zastoje w jelicie grubym. Jedz więc tylko wtedy jeżeli jesteś spokojny/a.
  • uczulenia pokarmowe,
  • niepoprawne łączenie pokarmów,
  • nadmiar drożdżaków i bakterii gnilnych w jelitach,
  • intensywne ćwiczenia tuż po posiłku.

Produkty pomocne przy wzdęciach:
  • cytryna i limonka: a to ciekawe, owoce te niszczą bakterie gnilne nie tylko w jelitach ale również w ustach oraz łagodzą wzdęcia żołądka oraz ogólną niestrawność.  Więcej informacji o cytrynie znajdziecie tutaj.
  • fasola anasazi wśród strączkowych powoduje najmniejsze wzdęcia ponieważ zawiera 1/4 cukrów powodujących wzdęcia i o 1/3 sodu mniej. Do tej pory nie spotkałam się z tą fasolą i nigdy jej nie jadłam. Na Allegro próbowałam rzucić okiem i nie ma. Będę musiała przespacerować się albo do Hali Mirowskiej albo do Żółtego Cesarza.
  • herbata w formie leczniczej to liście herbaty czarnej lub zielonej gotowane co najmniej 30 minut lub dłużej, taka herbata szczególnie wskazana jest osobom ze stanami zapalnymi w żołądku lub jelitach. Należy pić mocny wywar po 1 łyżeczce kilka razy dziennie.
  • kolendra, kmin rzymski i imbir - szczególnie wskazane są w przypadku ułatwienia strawności strączkowych w przypadku nasilonych wzdęć.
  • enzymy papainowe znajdujące się w papai pomagają w trawieniu śluzu nagromadzonego w jelicie grubym. Z tego co znalazłam na Allegro można kupić jedynie enzymy trawienne z dodatkiem papainy oraz nasiona papai, które można potem hodować w doniczce.
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego wypita tuż przed posiłkiem również powinna pomóc.
  • skórka z cytryny lub limonki lub grejpfruta.
  • seler naciowy bo zawiera sód i potas potrzebne do utrzymania równowagi wodno-elektrolitowej w organizmie
  • cykoria bo zawiera naturalne prebiotyki
  • zupa miso i inne sfermentowane produkty sojowe bo zawierają enzymy wspomagające trawienie
  • surowa kapusta kwaszona bo oprócz enzymów zawiera pożyteczne bakterie ułatwiające trawienie. Pech polega na tym, że nie znoszę kapusty kwaszonej :(
  • brązowy ryż i kasza jaglana ponieważ poprawiają funkcje przewodu pokarmowego
  • mielone siemię lniane bo zawarte w nim substancje śluzowe doskonale wpływają na jelita nawilżając je.
Patrz wątek: Produkty na odbudowę flory bakteryjnej w jelitach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz