Piernik

Piernik idealny na niedzielny deser, święta, gości a przede wszystkim na stół bożonarodzeniowy.

Składniki:
(sł) 4 jajka, 4 łyżki masła ghee, 125 gr miodu, mała paczka orzechów
(o) 1 łyżeczka cynamonu, 1 łyżeczka przyprawy do piernika lub korzennej, szczypta imbiru
(sn) szczypta soli
(k) 1 duży kefir naturalny, 2 płaskie łyżeczki sody, 4 łyżki mąki ziemniaczanej, 300 gr mąki pszennej razowej
(g) 2 łyżki kakao odtłuszczonego, 1/2 łyżeczki kurkumy


Receptura:
zalej orzechy wrzątkiem i odstaw na kilka godzin, ja zazwyczaj zalewam rano

(sł) oddziel białka od żółtek,
ubij białka,
utrzyj żółtka z masłem ghee,
do żółtek z masłem dodaj białka, razem ucieraj,
dodaj miód,
międzyczasie pokrój odsączone z wody orzechy i dodaj do masy. Ja dodałam małą paczkę mieszanki orzechów bez włoskich, choć te idealnie pasują do piernika

(o) dodaj cynamon, przyprawę piernikową i imbir
dziś okazało się, że nie mam cynamonu zamiennie podwójna ilość przyprawy korzennej oraz imbir

(sn) dodaj sól

(k) dodaj kefir, sodę, mąkę ziemniaczaną - nada puszystości oraz mąkę pszenną razową

(g) dodaj kakao oraz kurkumę

Całość ucieraj jeszcze chwilę a następnie przelej do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Piecz w temperaturze 180 stopni Celsjusza przez 1 godzinę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz