Skrobia na diecie

Według dietetyki chińskiej osoby przechodzące na dietę służącą redukcji wagi powinny na pewien czas odstawić produkty skrobiowe.

Przedstawiam ściągę co należy odstawić a czego jeść więcej w fazie chudnięcia.

NIE WOLNO:
  • ziemniaki,
  • słodkie ziemniaki,
  • buraki,
  • marchew,
  • pasternak,
  • dynia,
  • kabaczek.
I żeby nie było, że nic już nie zostaje do jedzenia przedstawiam listę warzyw, które można jeść.

Por
WOLNO:
  • wszystkie rodzaje kapust od białej, czerwonej po pekińską itp.,
  • pietruszka,
  • rukiew wodna,
  • sałata,
  • rzepa,
  • gorczyca,
  • jarmuż,
  • zielone części buraka,
  • kiełki lucerny, kapusty, rzodkiewki i gorczycy,
  • zielone pędy pszenicy i jęczmienia,
  • ogórek,
  • brokuły,
  • seler,
  • rzodkiew,
  • cebula,
  • zielona fasolka,
  • cukinia,
  • por,
  • bakłażan,
  • słodka papryka,
  • grzyby,
  • szparagi.
UWAGA!
W diecie zdrowego człowieka zboża oraz produkty zbożowe powinny stanowić 3/4 posiłków. A więc:
zboża, płatki zbożowe, makarony z pełnego przemiału powinny być spożywane rano i po południu a wieczorem już nie. Jest to jedyny wyjątek dla produktów zawierających skrobię. Podkreślę raz jeszcze, zasada ta dotyczy tylko osób redukujących wadę. Pozostałe osoby powinny jeść warzywa skrobiowe bez ograniczeń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz