Świąteczne pierniczki

Bezpośrednio po upieczeniu
Składniki:
(sł) 250 gr masła, 250 gr miodu, 2 laski wanilii, 2 jajka
(o) 1 łyżeczka mielonego anyżu, 1 łyżeczka świeżo startych goździków, 1/2 łyżeczki tartej gałki muszkatołowej, 1 łyżeczka imbiru, 1/2 łyżeczki kardamonu,
(sn) 1 łyżeczka sody,
(k) 1/2 kg mąki pszennej pełnoziarnistej np. Lubella
(g) 3 łyżeczki kakao




Pierniczki w polewie
RECEPTURA:
(sł) rozpuść nad parą masło i miód, dodaj ziarenka z lasek wanilii oraz anyż,
po rozpuszczeniu odstaw na 10 minut
dodaj jajka
(o) dodaj wszystkie przyprawy smaku ostrego,
(sn) dodaj sodę,
(k) dodawaj stopniowo mąkę pszenną (ja przygotowałam 0,6kg ale 0,1 kg została mi),
 (g) na koniec dodaj kakao.


Pierniczki przystrojone

Wyrób rękoma na jednolita masę. W zależności od tego jakie lubisz pierniczki tak rozwałkowuj ciasto. Ja zrobiłam średnio-grube. Na zdjęciu widać ile wyszło. Ciasto jest tłuste więc nie musisz podsypywać mąką.
Piecz na papierze do pieczenia przez 8-10 minut w temperaturze 200 stopni Celsjusza.





Pierniczki przystrojone
Przepis na polewę
Niestety zabrakło mi cukru pudru do przygotowania tradycyjnego lukru dlatego na niektórych pierniczkach są białe plamy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz