Kapusta kwaszona a'la Misiek

Składniki:

(k) 2 garście kapusty kwaszona,
(g) 2 szczypty kurkumy, 4 zielone oliwki,
(sł) 3 łyżki oleju lnianego,
(o) pieprz Cayenne na czubku noża, 1 ząbek czosnku,
(sn) 1 łyżka sous sojowego.




RECEPTURA:

Zarówno oliwki, jak i czosnek, powinny być posiekane na drobno.

Większość składników można tu zastąpić odpowiednikami, za wyjątkiem oliwek, bo
tu nawet nic by mi nie przyszło do głowy na zastępstwo (oczywiście w kwestii smaku).

Kurkumę można prawdopodobnie zastąpić dowolną inną przyprawą z grupy gorzkich
i podobnie pieprz Cayenne dowolną z grupy ostrych - może być nawet w płynie,
to nie ma znaczenia (tylko trzeba wtedy zwrócić uwagę na odpowiednie proporcje
dla komponowania się z olejem).
Olej lniany dałem ze względu na jego walory zdrowotne, ale pewnie też można go
zastąpić innym olejem z grupy słodkich.
Sosu sojowego użyłem tego japońskiego od susi, tylko z zieloną zakrętką,
podobno o niższej zawartości soli (więc nalałem go dużo :). Tego można na
upartego zastąpić nawet solą, ale to tylko w ostateczności.

Oliwek dałem cztery tak na dwie, nazwijmy to, "garście" kapusty kwaszonej,
czosnku jeden ząbek. Czosnek można zastąpić dość często używaną w Polsce w tej
kompozycji cebulą, choć oczywiście należy ją nadal bardzo drobno pokroić.

(k) pokroić drobno kapustę,
(g) dodać kurkumę oraz drobno pokrojone zielone oliwki,
(sł) dodać olej lniany,
(o) dodać drobno posiekany czosnek oraz pieprz cayenne,
(sn) dodać sos sojowy.
Na koniec dobrze wymieszać. Doskonale komponuje się z mięsami oczywiście z wyjątkiem kurczaka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz