Pizza w 5-ciu przemianach na cieście razowym

Przepis tylko wydaje się skomplikowany. Jeżeli nie macie jakiegoś składnika to wcale nie oznacza, że musicie od razu pędzić do sklepu. Użyjcie zamiennika.Podaję od razu recepturę.

Sos do smarowania placków pizzy
 RECEPTURA WYKONANIA SOSU DO SMAROWANIA PLACKÓW PIZZY:
(k) 5 łyżek keczupu łagodnego - lepsze byłyby pomidory (ok. 3-4) ale nie miałam ich w lodówce,
(g) szczypta mielonego jałowca,
(sł) 3 łyżki oleju winogronowego lub innego znoszącego wysokie temperatury, jeżeli używacie pomidorów to wystarczy 1 łyżka oleju,
(o) po 1 szczypcie: suszonego oregano, suszonej bazylii (jeżeli używacie świeżych ziół, a nie oszukujmy się są smaczniejsze to użyjcie ich w przemianie metalu czyli w smaku gorzkim), suszonego imbiru i czarnego pieprzu,
(sn) sól do smaku, raczej szczypta niż 1/2 łyżeczki.
Całość zmiksować i smarować bezpośrednio na placki pizzy.

Sos do doprawiania pizzy
RECEPTURA WYKONANIA SOSU DO DOPRAWIANIA UPIECZONEJ PIZZY:
(k) 4 łyżki keczupu łagodnego - lepsze byłyby pomidory (ok. 2-3) ale nie miałam ich w lodówce, 2 łyżeczki siekanej natki pietruszki,
(g) szczypta mielonego jałowca lub kurkumy, 1 łyżka białego wina wytrawnego,
(sł) 2  łyżki oleju lnianego, jeżeli używacie pomidorów to wystarczy 1 łyżka oleju,
(o) po 1/2 łyżeczki: suszonego oregano, suszonej bazylii (jeżeli używacie świeżych ziół, a nie oszukujmy się są smaczniejsze to użyjcie ich w przemianie metalu czyli w smaku gorzkim), suszonego imbiru i czarnego pieprzu,
(sn) 1/4 łyżeczki soli, 4 łyżki zimnej przegotowanej wody.
Całość zmiksować i dodawać do upieczonej pizzy.

Zaczyn z drożdży
PRZYGOTOWANIE DROŻDŻY DO PIZZY:
(k) do. 1/3 kostki dodać 2 łyżki mąki pszennej, ja zawsze używam razowej,
(g) dodać 2 łyżki ciepłej wody,
(sł) dodać 1/2 łyżeczki oleju z winogron,
(o) dodać szczyptę pieprzu czarnego,
(sn) 1/2 łyżeczki zimnej przegotowanej wody.
Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 30 minut.







RECEPTURA WYKONANIA CIASTA:
(k) 0,35 kg mąki pszennej razowej, zrobić wgłębienie i dodać wyrośnięte drożdże,
(g) dodać szczyptę kurkumy i około 6 łyżek ciepłej wody,
(sł) dodać 1 łyżkę oleju z winogron,
(o) dodać do smaku pieprz czarny oraz mielony imbir,
(sn) dodać odrobinę soli i ewentualnie zimnej przegotowanej wody, jeżeli ciasto tego wymaga (ja musiałam dodać).
Wyrobić rękoma, ciasto powinno być sprężyste. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 2 godziny. U mnie wystarczyła 1 godzina.
Formować placki jak kto lubi albo za pomocą wałka albo ręcznie.
Ułożyć ulubione składniki i piec w temperaturze 220 stopni Celsjusza przez około 20 minut.

MOJA PROPOZYCJA PIZZY:
(k) na ciasto położyć sos pomidorowy, posypać kiełkami oraz natką pietruszki,
(g) delikatnie obsypać kurkumą, oliwki byłyby w sam raz ale niestety nie miałam,
(sł) obsypać ulubionym serem, ja użyłam tradycyjnie mozzarelli, ułożyć grzyby, najlepiej pieczarki ale również ich nie miałam, użyłam więc grzybów shitake (wcześniej je usmażyłam), ułożyłam czerwoną paprykę,
(o) dodałam duszoną 1 cebulę z 3 ząbkami czosnku, doprawić świeżo mielonym czarnym pieprzem oraz imbirem,
(sn) osolić, ja dodałam też dla mięsożernego męża kiełbasę, wcześniej wytopiłam z niej tłuszcz na patelni.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz