Tort czekoladowy

Tort zrobiony na bazie ciasta czekoladowego na ostro z małą modyfikacją. Po przygotowaniu ciasta nie należy wkładać go do lodówki tylko od razu do formy i upiec. Bardzo zależało mi na tym żeby był podobny do toru Williamsa, który jadłam kiedyś w Lublinie.
Należy też dodać mniej pieprzu cayenne niż w oryginale. Ja dodałam szczyptę.
Przepis na oryginalne ciasto czekoladowe znajdziecie tu.
(g) po upieczeniu i wystudzeniu ciasta nasączyłam spód nalewką waniliową, można użyć dowolnego likieru albo rumu. Jeżeli ciasto ma być jedzone przez dzieci to lepiej użyć (sł) soku lub zalewy owocowej,
(sł) na nasączone ciasto położyłam pokrojonego w plasterki banana, choć zdecydowanie lepsze byłyby gruszki  z zalewy. Dodatkowo każdy plasterek banana przystroiłam łyżeczką dżemu waniliowo-jabłkowego (można użyć innego lub ominąć ten etap).
(sł) na wierzch i na boki położyłam grubą warstwę kremu czekoladowego, przepis znajdziecie niżej,
(sł) wierzch i boki przystroiłam startą na tarce czekoladą o zawartości kakao powyżej 64%.
Aromat ciasta jest tak silny przy każdym otworzeniu lodówki, że mam ochotę zjeść go w całości sama ;)
Tort wstawcie do lodówki na 24 godziny przed planowanym spożyciem.

RECEPTURA NA KREM:
Wstyd się przyznać ale bardzo zależało mi na tym żeby tort wyszedł. W związku z czym wykorzystałam 2 torebki gotowego kremu 5 minut do karpatki pewnej firmy. Podam Wam też przepis na alternatywny krem jeżeli będziecie mieć więcej czasu do wypróbowania.

(sł) do 600 gr schłodzonego mleka, dodaj 2 opakowania kremu do karpatki 5 minut oraz 1/2 startej na grube wiórki czekolady o zawartości kakao co najmniej 64%,
(o) dodaj szczyptę suszonego imbiru,
(sn) dodaj szczyptę soli,
(k) dodaj 1 łyżeczkę żelatyny (nie należy wcześniej moczyć jej w wodzie),
(g) dodaj 8 łyżek dobrego kakao niskotłuszczowego,
Całość ubijaj mikserem na najniższych obrotach stopniowo dodając składniki. Celowo użyłam mniej mleka. Krem gotowy jest do rozsmarowania zaraz po ubiciu.

RECEPTURA NA ALTERNATYWNY KREM-MUS CZEKOLADOWY:
Najpierw wykonaj następujące kroki:
(k) 2 łyżki żelatyny rozpuść w 2-3 łyżkach ciepłej wody,
(sł) rozpuść nad parą 1 czekoladę o zawartości kakao co najmniej 64%, uważaj żeby nie zagotować, rozpuść tylko,
(sł) ubij 3 białka z 4 łyżkami cukru, najlepiej brązowego,
(sł) ubij kartonik śmietanki 36%, ja używam Łaciatej 250 ml.(sł) ubij mikserem 3 żółtka z 3 łyżkami cukru, najlepiej brązowego,

Połącz to teraz w następującej kolejności:
(sł) do wystudzonej masy czekoladowej dodaj białka utarte z cukrem, żółtka utarte z cukrem, bitą śmietanę,
(o) dodaj szczyptę mielonego imbiru,
(sn) dodaj szczyptę soli,
(k) dodaj przygotowaną wcześniej żelatynę,
(g) dodaj 3 łyżki ulubionego likieru lub nalewki.
Do mieszania składników używaj drewnianej łyżki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz